Praktikum in naturpädagogisch und waldorforientierten Kindergärten in Berlin (Daueranzeige) Beginn: ab sofort Wir sind eine anerkannte Praxisstelle für Fachschulen und begleiten dich während deines Praktikums.
Jede Kindergartengruppe wird stets von einem Praktikanten unterstützt. Zu euren Aufgaben zählen:
hauswirtschaftliche Tätigkeiten: Vor- und Nachbereitung des Frühstücks, Vespers sowie Mittagstisches
pflegerische Aufgaben: Unterstützen der Kinder beim Zähneputzen, Anziehen u.ä.
pädagogische Tätigkeiten: ErzieherInnen im pädagogischen Alltag unterstützen, Ausflüge begleiten uvm.
Dich erwartet:
Anleitung und Begleitung von einer Fachkraft
tolle Kinder in einer angesehenen Einrichtung
Einblick in verschiedene Arbeitsbereiche
ein professionelles, reflektiertes Team
Ein Vollzeit-Praktikum wird, wenn dein Praktikumsvertrag es zulässt, mit einem Taschengeld in Höhe von 100 € pro Monat (bei 2-3 Monaten), 150 € bei mehr als 3 Monaten und 200 € bei über 6 Monaten vergütet.
Bitte richte deine Bewerbung inkl. Lebenslauf an: traeger@fbe-berlin.de |
Junior Sales Executive Germany - W/M/D (Praktikum - Barcelona) Beginn: ab sofort Team:
In Click&Boat, there are 3 main operational Business Units:
Supply: deals with boat owners and make sure the boats available on our platform generate revenues with the highest quality of service.
Sales: deals with tenants and supports them all along a booking process, from quotations to closing the deal.
Customer Care: represents the point of contact for our customers after a booking is closed by the Sales team (before, during and after the trip), and makes the link between boat owners and tenants (booking modification or cancellation, insurance or accident issues, etc).
You will integrate the Sales team, a business unit composed of roughly 30 people, strengthened by seasonal employees during summer.
The sales team operates on several markets and each supervised by a Sales lead.
You will also be in close collaboration with the Supply, Customer Care, and Finance Operations Team.
Missions:
Take care of our German and international clients, understanding their needs and advise them to help them secure their perfect boat;
Maximize the conversion rate by applying sales strategies, and follow clients all along the booking process on to the closing, by providing them with all information related to their booking;
Always on the lookout for the best matching offers for the clients and negotiate the best rates international owners;
Ensure full client satisfaction throughout and later guarantee customer loyalty.
You will get a monthly sales objective to reach with associated extra bonus.
To maximize the reactivity and customer satisfaction, we are used to working on Saturdays. You will be required to work at least one Saturday per month following a planning given in advance (you will get a recuperation day off then to ensure 2 days off per week).
Why should you join us?
Concrete experience: you will discover all aspects of the essential role of Sales Executive, by joining a structured team that will teach you the best negotiation strategies and allow you to benefit from extensive training throughout your experience at Click&Boat;
Broad scope: you will be in contact with clients looking for diverse experiences, different type of boats, destinations and budgets;
Multicultural team: you will be in contact with international clients while being part of an international team, enabling you to practice several languages daily with your colleagues;
Dynamic scale-up environment: you will be able to join a fast-growing company, with high ambitions and ready to become the number one boat rental platform worldwide;
Superb work atmosphere: you'll be able to work in a modern coworking based in Poblenou, with big rooftop with view over the Sagrada Familia, and a 20-minutes walk to the beach
Competitive salary : 800€ fix gross per month and 200€ gross as monthly bonus based on clear KPIs;
Perks: 1 day off offered per month, extensive internal training, lunch vouchers (Cobee), breakfast every Monday morning, afterworks and team building activities offered
Start: 13th January, 10th March or 12th May 2025.Duration: between 4 to 8 months.For business reasons, being available in June-July-August is highly valued.Interns starting in January for 6 months can be offered a seasonal temporary contract during summer.
Permanent contract opportunities possible after summer. |
Praktikum in der Tagesredaktion von Radio free FM Beginn: ab sofort Während Du bei anderen Sendern höchstwahrscheinlich nur im Umgang mit einer Kaffeemaschine geschult wirst, kannst Du am Ende deines Praktikums bei Radio free FM ein ganzes Sendestudio bedienen!
Unsere Devise ist, von Tag eins Theorie und Praxis verbinden. Skripte schreiben, Sendungen moderieren und Beiträge produzieren, sind dabei nur die Spitze des Eisbergs. Bei uns ist grundsätzlich (fast) alles möglich! Du hast ein spannendes Thema, über das du gerne berichten würdest, oder eine Idee für ein kleines Format? Dann geben wir dir die perfekte Spielwiese, um deiner Kreativität freien Lauf zu lassen. |
Praktikum: Maschinenbau, Mechatronik, Elektrotechnik, Softwareentwicklung, Sensorik, Elektronikentwicklung, Konstruktion, Software, Elektronik, künstliche Intelligenz, KI, Machine Learning etc. in Braunschweig Beginn: ab sofort Bei uns können Sie jede Art von Arbeit erledigen, um flexible/dehnbare Sensorsysteme zu entwicklen! Von Sensordesign/-fabrikation, über Elektronikentwicklung/-fabrikation bis hin zu spannenden Softwareentwicklungsaufgaben, auch im Breich künstlicher Intelligenz. Es erwarten Sie interessante Aufgaben in einer kompetenten und angenehmen Arbeitsatmosphäre! Mindestens 6 Monate. |
CMO's Associate Beginn: ab sofort
Rechte Hand des Head of Marketing
Unterstützung bei der Planung und Umsetzung von Performance-Marketing- Kampagnen
Analyse und Optimierung von Marketingstrategien anhand relevanter KPIs
Erstellung von Reports und Präsentationen fu?r die gesamte Marketing-Abteilung
Weiterentwicklung von Testing-Roadmaps
Proaktive Teilnahme an Brainstormings fu?r Funnel-Strategien
Aufbau von Landingpages
|
Werkstudent - Social Media Manager und Content Creator (m/w/d) Beginn: ab sofort Deine Aufgaben:
Erstellung und Planung von Social Media Inhalten & Strategien: Ausarbeitung und Umsetzung von zielgerichteten Social Media Konzepten sowie die Erstellung von Redaktionsplänen
Content Creation: Erstellung von Texten, Grafiken, Fotos und Videos sowie deren Bearbeitung und Optimierung.
Community Management: Interaktion mit der Online-Community, Beantwortung von Kommentaren und Nachrichten sowie Pflege der Beziehungen zu Followern.
Analyse und Reporting: Überwachung und Analyse der Performance der Social Media Aktivitäten, Erstellung von Berichten und Empfehlungen zur Optimierung.
Trend Scouting: Beobachtung von Trends und Entwicklungen im Social Media Bereich und deren Umsetzung in innovative Content-Strategien.
Wir bieten:
Flexibilität: Flexible Arbeitszeiten, die sich mit deinem Studium vereinbaren lassen, selbständiges Arbeiten und Möglichkeit des Home-Office
Erfahrung: Praktische Erfahrungen und Einblicke in die Social Media und Marketingwelt.
Arbeitsumfeld: Ein kreatives und motiviertes Team, flache Hierarchien und eine offene Unternehmenskultur.
Entwicklung: Möglichkeiten zur persönlichen und beruflichen Weiterentwicklung.
|
Praktikant/in (m/w/d) im Eventmanagement/ Veranstaltungsbereich Beginn: ab sofort Für den Standort Hannover suchen wir einen Praktikanten für den Bereich Eventmanagement mit den Schwerpunkt Event und Marketing. Flexible Einstiegstermine sind möglich (2/3 Monate bzw. Jahrespraktikum)
Die Arbeitsgebiete umfassen folgende Themen und können auf Wunsch vertieft werden:• Veranstaltungsmanagement mit Praxisbezug vor Ort (verschiedene Veranstaltungen, z.B. Kunstausstellungen, Messen, Open-Air Feste …)• Pressearbeit und Marketing (eigene Erstellung und Gestaltung von Marketingmaterialien, wie z.B. Flyer und Plakate sowie das Layouten von Logos und Designs) • Adressverwaltungen / Datenbanken• Grafische Bildbearbeitung am PC• Homepageverwaltung• Projektbezogene Promotioneinsätze• … Eigene Konzeption und Projektplanung einer Veranstaltung
Flexible Arbeitszeiten, teilweise Arbeit an Veranstaltungswochenenden, lockere Arbeitsatmosphäre |
Social Media / Communication Internship (Pflichtpraktikum) Beginn: ab sofort CiFAR e.V. is looking for a full-time intern starting ideally in September or October for 3 – 6 months. The internship must be a compulsory part of studies in Germany (“Pflichtpraktikum”) and must be contained either within the regulations of study (Studienordnung) or attested to by the relevant secretariat.Our work is often complex, but we strive to also make our organisation somewhere people enjoy working and are able to balance this with the rest of their lives. We’re based in Berlin, a lively and relaxed city, which is also the home to several other organisations working on good governance. We are an equal opportunities employer and actively encourage applications from women and persons part of disadvantaged groups.Your tasksWorking under the supervision of one of our directors, you will develop your skills in civil society and anti-corruption work, with a specific focus on social media and communication. During the internship, you will work on:• Building up the communication and social media profile of the organisation• Designing ways to bring our messages to social media audiences, including producing content• Developing a communication campaign around our topics of focus• Developing ideas for individual giving campaignsWe offer• Experience in the work of a globally focussed anti-corruption organisation• A welcoming and friendly team• A workspace in Berlin-Kreuzberg• A monthly stipend of €300 |
Praktikant*in Beginn: ab sofort Deine Aufgaben:
Unterstützung im Officemanagement und bei administrativen Aufgaben
Themenrecherchen und Unterstützung der Stiftungsarbeit in allen vier Förderbereichen
Verfassen und Redigieren von Texten und Präsentationen
Auswertungen und Analysen für das Projektmanagement
Unterstützung beim Wissensmanagement
Mitwirkung im Eventmanagement
Idealerweise eigenständige Umsetzung von Projekten
Unser Angebot:
Vielseitige Einblicke in die Aktivitäten unserer Stiftung und in innovative Projekte
Zahlreiche Mitgestaltungsmöglichkeiten bei der Stiftungsarbeit
Abwechslungsreiche Aufgaben in einem engagierten Team
Einsatzort in der Münchner Innenstadt
Monatliche Vergütung
|
Voluntary Internship in Digital Marketing for PLM Solutions Beginn: ab sofort Internship Activities for Website Development:As a Website Developer Intern, you will be responsible for:
Designing, developing, and maintaining the company's website.
Ensuring a strong and engaging online presence.
Collaborating with the marketing team to enhance the user experience.
Implementing new features and optimizing website performance.
Internship Activities for Marketing & social media:As a Marketing & Social Media Intern, you will be involved in:
Setting up and managing social media handles.
Creating content for various social media platforms.
Engaging in professional networking.
Generating and compiling cold mailing contacts.
Performing cold mailing campaigns.
Developing and implementing marketing strategies
What Will You Gain?
Training on PLM: Basic training on Siemens Teamcenter and integration products.
Technical Experience: Hands-on experience in website development and maintenance.
Industry Insight: Exposure to the German industry through digital solutions.
Certification: Certificate of Internship upon successful completion.
Duration:3 months
Mode:Remote
We are looking for passionate individuals eager to gain hands-on experience in website development and contribute to the company's digital presence. |